Notki w kategorii: Podróże

Irańska gościnność po raz pierwszy... i nie ostatni

Irańska gościnność po raz pierwszy... i nie ostatni 21 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Pierwszy dzień w Iranie minął nam bardzo szybko. Być może dlatego, że chłonęliśmy wszystko, co widzieliśmy garściami. Wszystko było dla nas nowe – język alfabet, sposób bycia ludzie, architektura, zwyczaje i reguły w tym kraju panujące, a zwłaszcza... pieniądze.     W Iranie obowiązującą walutą jest Rial. W przeliczeniu 1 $ to 10 000 Riali, ale aby nie...

Czarnych czadorów czar, czyli Welcome to Iran

Czarnych czadorów czar, czyli Welcome to Iran 21 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Z Dogubayazit do granicy irańskiej mamy kilkadziesiąt kilometrów, a podwozi nas TIRem Turek, który jedzie bagatela z Hamburga do Teheranu. Wysiadamy z wozu przed samą granicą i udajemy się do odprawy paszportowej. Przy budkach tureckich, dostrzegamy długą kolejkę, która jeszcze powiększa się, kiedy nadjeżdża kolejny autokar i wylewa się z niego fala czarnych czadorów....

Pokój z widokiem na Ararat, czyli opuszczamy Turcję

Pokój z widokiem na Ararat, czyli opuszczamy Turcję 21 października 2009 1 komentarz

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Następnego dnia szybciutko się zebraliśmy, pożegnaliśmy z naszymi gospodarzami i ruszyliśmy w drogę. Trochę się nagimanstykowaliśmy, żeby dotrzeć na wylotówkę na Dogubayazit, ale udało się i jak to zwykle bywało, zaczęliśmy łapać stopa. Miejscówkę mieliśmy przy sklepiku z piwem i innymi alkoholami, który był cały oblepiony rozmaitymi reklamami schłodzonego...

Autostopem do wnętrza wulkanu!

Autostopem do wnętrza wulkanu! 18 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Dzis wielki dzien, udajemy sie autosopem do wnętrza wulkanu...   Trudność tej wycieczki polegała na tym, że od podnóża wulkanu na jego szczyt było ok 13 km., a potem jeszcze kilka kilometrów w głąb krateru, a trzeba zaznaczyć, że żaden transport publiczny nie wchodził w grę i w poniedziałkowy poranek raczej mało osób jedzie samochodem na wulkan. W dodatku nie ma...

Nad jeziorem Van i niedzielna wycieczka.

Nad jeziorem Van i niedzielna wycieczka. 18 października 2009 1 komentarz

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Zatrzymaliśmy się w miejscowości Tatvan, która jest położona tuż przy brzegu jeziora. Samo jezioro Van jest ogromne, jego powierzchnia wynosi 3755 km kwadratowych, co czyni je największym i najgłębszym jeziorem Turcji, a jego wody są słono-sodowe. Zanim jednak dotarliśmy do samego Tatvan, rano obudziliśmy się na...   ...ściętym polu truskawek, tuż obok poletka z...

Tureckie Vany i wcale nie chodzi o ciężarówki

Tureckie Vany i wcale nie chodzi o ciężarówki 18 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

We wtorek udało nam się dotrzeć do miasta Van, które słynie z 3 rzeczy: ruin zamku-twierdzy, serowych śniadań i przepięknych kotów rasy „Turecki Van”. Zgadnijcie sami, co było więc największą atrakcją tego miasta? Koty Van żyły kiedyś dziko w okolicach jeziora Van i stąd ich nazwa. Jeśli jednak zagłębimy się w literaturę dotyczącą tych niesamowitych kotów,...

Diyarbakir, czyli jak Kurdowie walczą o swoją niepodległość

Diyarbakir, czyli jak Kurdowie walczą o swoją niepodległość 18 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Po tygodniowym pobycie w irackim Kurdystanie wracamy do Turcji. Musimy udac sie do Diarbakiyr skad Bartek ma wziac samolot do Istambulu, a potem do Polski.   Kiedy dotarlismy na lotnisko, od razu poszlismy do kas biletowych, aby sprawdzić czy są jeszcze bilety. Były! Ale system nie przyjmował Bartka karty kredytowej! Cóż...  W końcu udało się wszystko załatwić i w spokoju...

Erbil, stolica Kurdystanu – miasto powstające na nowo

Erbil, stolica Kurdystanu – miasto powstające na nowo 18 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Erbil, stolica irackiego Kurdystanu, prężnie rozwijające się miasto nabierające coraz większego blasku...   W samym centrum Erbilu znajduje się Cytadela do nie dawna zamieszkała jeszcze przez ludzi, a obecnie zupełnie opustoszała i prawie całkowicie zdewastowanej. Została ona zniszczona zarówno przez zawieruchy wojenne, jak i przez ludzi, którzy nie zdając sobie...

Pierwsze kroki po irackim Kurdystanie - Dohuk

Pierwsze kroki po irackim Kurdystanie - Dohuk 18 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Przekraczaniu granicy turecko-irackiej towarzyszył niemały dreszczyk emocji. Wszyscy wiemy, co media mówią o Iraku. Głównie kojarzy nam się on z Saddamem Husajnem, wojna, zamachami bombowymi i fanatykami religijnymi. Obraz może i ten jest właściwy, ale na pewno nie dla irackiego Kurdystanu, gdzie życie toczy się normalnie i spokojnie, a ludzie tam żyjący za wszelka cenę starają...

Autostopem do Iraku

Autostopem do Iraku 13 października 2009 1 komentarz

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Podczas naszej podróży wpadliśmy z krótką wizytą do Iraku, a dokładniej do irackiego Kurdystanu, który jest autonomicznym regionem. Ta część naszej podróży była w dużej mierze zaplanowana przez Bartka Piziaka, który doleciał do Turcji samolotem. Spotkaliśmy się w Kapadocji, skąd podzieleni na dwa zespoły (Bartek z Martą i w drugim my) ruszyliśmy w stronę irackiej...