Notki w kategorii: Podróże

Kilka dni w Kapadocji

Kilka dni w Kapadocji 13 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Pierwsze promienie słońca przedzierają się przez krzaki, w których spędzamy noc. Ale to nie słońce nas budzi, a dziwny szum słyszany co jakiś czas. Jesteśmy lekko zdezorientowani – co to jest. Patrzymy w górę i już wszystko jasne. Nad naszymi głowami unosi się sześć balonów... Fajnie by było przelecieć się takim balonem, ale zdecydowanie nie jest to na naszą...

Istambuł i jego oblicza

Istambuł i jego oblicza 11 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

W Istambule wylądowaliśmy około 4 rano. Przywitać miał nas Ibrahim, u którego mieliśmy się zatrzymać przez najbliższe 4 dni, ale przywitał nas śpiew muezina. Wrażenie było tym większe, że były to pierwsze nasze chwile w kraju muzułmańskim. Zupełnie wyludnione miasto o wschodzie słońca i nagle słychać nawoływanie do modlitwy - aż dreszcze nam przeszły po plecach. Po...

Bukareszt i przejazd do Stambułu

Bukareszt i przejazd do Stambułu 11 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Pociągiem z naszą weteranką wojenną dojechaliśmy do Bukaresztu punktualnie. Rozstaliśmy się w bardzo miłej atmosferze. Ona do nas po rumuńsku, my do niej po polsku i... trzeba było zacząć myśleć dalej...co tu zrobić, bo transport w stronę granicy bułgarskiej nam uciekł... Opcji było kilka, ale... stojąc przy kasie na dworcu kolejowym w Bukareszcie spotkaliśmy Tomka,...

Pociągostop, przemytnicy i bilet dla weteranów

Pociągostop, przemytnicy i bilet dla weteranów 11 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Zmierzamy właśnie do Bukaresztu, ale zanim do tego doszło mieliśmy już kilka przygód – pierwsza zaczęła się jeszcze w Polsce… Ile razy zdarzyło Wam się jechać pociągiem, który dzieli się wagonami i część składu jedzie np. do Zakopanego a część do Przemyśla? Pewnie nie raz. Nam też, ale pierwszy raz w życiu wsiedliśmy do złego wagonu. Cali szczęśliwi,...

Paryż, miasto, w którym nie można mieć problemów ;)

Paryż, miasto, w którym nie można mieć problemów ;) 15 września 2009 Brak komentarzy

marzenia prowadzony przez ewamysz w kategorii Podróże

marzenia

marzenia 15 września 2009 2 komentarze

marzenia prowadzony przez ewamysz w kategorii Podróże

Paryż...ach jak przyjemnie byłoby spędzić tam choć chwilę. Mąż obiecał, że zabierze mnie tam na 5 rocznicę ślubu, już nie mogę się doczekać:) już dawno nie byliśmy na żadnych wakacjach, już dawno nie byliśmy tylko sam na sam:(

Pakistań, wesele i śpiew

Pakistań, wesele i śpiew 29 sierpnia 2009 Brak komentarzy

Muzyczne podróże, te małe i duże prowadzony przez Biżuteria TATAMI w kategorii Podróże

Jadąc kiedyś pociągiem przez Pakistan natrafiłam na muzyków szykujących się do wesela. Siedzieli w przedziale pierwszej klasy (ja miałam drugą) i grali. A, że jazdy było ponad 12 godzin nasłuchałam się i zakochałam w qawwali - religinym, muzułmańskim śpiewie, którego bezdyskusyjnym mistrzem był Nusrat Fateh Ali Khan.

Na Kubie zatrzymał się czas

Na Kubie zatrzymał się czas 28 sierpnia 2009 3 komentarze

Tegoroczne wakacje spędziłam na Kubie. Włóczyłam się samochodem po bardziej i mniej turystycznych miejscach. Nurkowałam, sączyłam mojito słuchając lokalnych artystów i zastanawiałam się ile zostanie z tego niesamowitego kraju. Kraju cudownej, ciepłej, spontanicznej i bezpretensjonalnej kultury. Chyba znów oglądnę Buena Vista Social Club. Jeżeli ktoś z Was nie...

Podstawowe zwroty w Hiszpanii

Podstawowe zwroty w Hiszpanii 20 sierpnia 2009 Brak komentarzy

Viajando prowadzony przez Konto usunięte w kategorii Podróże

Dzień Dobry - Buenos dias ( do południa) /błenos dijas/                      Buenas tardes (po południu) /błenas tardes/   Dobry wieczór / Dobranoc - Buenas Noches /błenas nocies/   Do jutra - Hasta mańana /asta maniana   Sczęśliwej...

Nie daj sie zaskoczyć w Hiszpanii*

Nie daj sie zaskoczyć w Hiszpanii* 20 sierpnia 2009 Brak komentarzy

Viajando prowadzony przez Konto usunięte w kategorii Podróże

Wciąż bowiem pozostają granice kulturowe i obyczajowe, których nie da się zlikwidować jednym rozporządzeniem. Nawet w Hiszpanii – kraju uważanym za raj luzu i swobody – obowiązują pewne zwyczaje, których nieznajomość wprawdzie nie pociąga za sobą poważnych konsekwencji, ale już ich świadomość może umilić nasz wypoczynek przysłużyć się kontaktom z...