Notki w kategorii: Podróże

Bukareszt i przejazd do Stambułu

Bukareszt i przejazd do Stambułu 11 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Pociągiem z naszą weteranką wojenną dojechaliśmy do Bukaresztu punktualnie. Rozstaliśmy się w bardzo miłej atmosferze. Ona do nas po rumuńsku, my do niej po polsku i... trzeba było zacząć myśleć dalej...co tu zrobić, bo transport w stronę granicy bułgarskiej nam uciekł... Opcji było kilka, ale... stojąc przy kasie na dworcu kolejowym w Bukareszcie spotkaliśmy Tomka,...

Pociągostop, przemytnicy i bilet dla weteranów

Pociągostop, przemytnicy i bilet dla weteranów 11 października 2009 Brak komentarzy

Podróż dookoła świata prowadzony przez alicjazz w kategorii Podróże

Zmierzamy właśnie do Bukaresztu, ale zanim do tego doszło mieliśmy już kilka przygód – pierwsza zaczęła się jeszcze w Polsce… Ile razy zdarzyło Wam się jechać pociągiem, który dzieli się wagonami i część składu jedzie np. do Zakopanego a część do Przemyśla? Pewnie nie raz. Nam też, ale pierwszy raz w życiu wsiedliśmy do złego wagonu. Cali szczęśliwi,...

Paryż, miasto, w którym nie można mieć problemów ;)

Paryż, miasto, w którym nie można mieć problemów ;) 15 września 2009 Brak komentarzy

marzenia prowadzony przez ewamysz w kategorii Podróże

marzenia

marzenia 15 września 2009 2 komentarze

marzenia prowadzony przez ewamysz w kategorii Podróże

Paryż...ach jak przyjemnie byłoby spędzić tam choć chwilę. Mąż obiecał, że zabierze mnie tam na 5 rocznicę ślubu, już nie mogę się doczekać:) już dawno nie byliśmy na żadnych wakacjach, już dawno nie byliśmy tylko sam na sam:(

Pakistań, wesele i śpiew

Pakistań, wesele i śpiew 29 sierpnia 2009 Brak komentarzy

Muzyczne podróże, te małe i duże prowadzony przez Biżuteria TATAMI w kategorii Podróże

Jadąc kiedyś pociągiem przez Pakistan natrafiłam na muzyków szykujących się do wesela. Siedzieli w przedziale pierwszej klasy (ja miałam drugą) i grali. A, że jazdy było ponad 12 godzin nasłuchałam się i zakochałam w qawwali - religinym, muzułmańskim śpiewie, którego bezdyskusyjnym mistrzem był Nusrat Fateh Ali Khan.

Na Kubie zatrzymał się czas

Na Kubie zatrzymał się czas 28 sierpnia 2009 3 komentarze

Tegoroczne wakacje spędziłam na Kubie. Włóczyłam się samochodem po bardziej i mniej turystycznych miejscach. Nurkowałam, sączyłam mojito słuchając lokalnych artystów i zastanawiałam się ile zostanie z tego niesamowitego kraju. Kraju cudownej, ciepłej, spontanicznej i bezpretensjonalnej kultury. Chyba znów oglądnę Buena Vista Social Club. Jeżeli ktoś z Was nie...

Podstawowe zwroty w Hiszpanii

Podstawowe zwroty w Hiszpanii 20 sierpnia 2009 Brak komentarzy

Viajando prowadzony przez Konto usunięte w kategorii Podróże

Dzień Dobry - Buenos dias ( do południa) /błenos dijas/                      Buenas tardes (po południu) /błenas tardes/   Dobry wieczór / Dobranoc - Buenas Noches /błenas nocies/   Do jutra - Hasta mańana /asta maniana   Sczęśliwej...

Nie daj sie zaskoczyć w Hiszpanii*

Nie daj sie zaskoczyć w Hiszpanii* 20 sierpnia 2009 Brak komentarzy

Viajando prowadzony przez Konto usunięte w kategorii Podróże

Wciąż bowiem pozostają granice kulturowe i obyczajowe, których nie da się zlikwidować jednym rozporządzeniem. Nawet w Hiszpanii – kraju uważanym za raj luzu i swobody – obowiązują pewne zwyczaje, których nieznajomość wprawdzie nie pociąga za sobą poważnych konsekwencji, ale już ich świadomość może umilić nasz wypoczynek przysłużyć się kontaktom z...

Pierwsze kroki we Wloszech*

Pierwsze kroki we Wloszech* 20 sierpnia 2009 Brak komentarzy

Viajando prowadzony przez Konto usunięte w kategorii Podróże

Decyzja zapadła. Pakujemy walizki, w pośpiechu przymierzamy ubiegłoroczne bikini żeby stwierdzić, że to już nie to, więc szybkim krokiem docieramy do centrum handlowego mając nadzieję na upolowanie jakiejś perły na wyprzedaży. Mimochodem wstępujemy jeszcze po krem do opalania, wygodne klapki, futerał na aparat, mapę, przewodnik po słonecznej Italii… No właśnie. Zanim...